Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, Apaydın çadır kampında askeri eğitim verildiği iddiasıyla ilgili kendilerine herhangi bir bilgi ulaşmadığını söyledi. Valilik ziyaretinde açıklamalarda bulunan Kızılay Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar, basın mensuplarının sorularını da yanıtladı. Gazetecilerin, Apaydın Kampı ziyaretinin ziyaret programından çıkarılma sebebini sorması üzerine açıklamalarda bulunan, Hatay’daki Yayladağ  Çadır kampını, Altınözü  İlçesindeki Tekel Binasındaki çadır kenti ve Boynuyoğun çadır kentini ziyaret edeceklerini belirten Akar “Zamanımızın olmaması dolayıyla Apaydın Kampına gitmekten vazgeçtik. Biz Kızılay olarak siyasi polemiklerin ortasında kalmak istemiyoruz. Hiçbir kişiye hiçbir siyasi düşünceye de malzeme olmak istemiyoruz. Bizim zaten orada hizmetleri yapan kuruluşuz, devletimizin yanında her zaman yardımcı rol oynuyoruz. Apaydın kampına istediğimiz yaman gireriz, istediğimiz zaman çıkarız, gerektiği zaman. AFAD müdürümüzle de görüştük, koordineli olarak, orası için spesifik bir durum söz konusu değil bizim için, hizmetlerin olup olmaması öz konusu, hizmetlerle ilgili bilgi alabileceğimiz yerleri geziyoruz. Apaydın kampına girmemiz, çıkmamız bizim için problem değil; bizim girip çıkmamızla ilgili kimsenin polemik yapmasını arzu etmiyoruz” diye konuştu. Kızılay’ın çadır stoku ile ilgili de açıklamalarda bulunan Akar, “Van depremiyle sıfırlanan çadırlarımızı yeniden üretmeye başladık. Bölgeye yeteri kadar çadır stoku yaptık, her ilimizde yeteri kadar çadır stokumuz var. Burası için de Adana bölgemizde yeteri kadar çadır stokumuz var. Şuanda Hatay’da 2 bin 713 çadırımız var, Türkiye’de de 60 bin çadırımız var. Olası bir afet halinde kullanabileceğimiz yeteri kadar çadırımız var. AFAD Başkanıyla yaptığımız mutabakat neticesinde Türkiye bazında çadır stok seviyemizi 120 bine çıkartmış vaziyetteyiz. Şuana kadar yarısını ürettik, yılsonu itibariyle diğer yarısını da üretip ideal stok seviyesine ulaşacağız. İnşallah Türkiye bir afetle karşılaşmaz; karşılaşırsa da her türlü lojistik malzemelerimiz depolarımızda mevcut” şeklinde konuştu. Suriye’den olası bir göç dalgası halinde çadır açısından Kızılay’ın herhangi bir sorun yaşamayacağını belirten Akar, böyle bir göç dalgasının olmamasını dilediklerini belirtti. Gerek görüldüğünde, Bm ile anlaşılması ve uluslararası mutabakatın sağlanması halinde Türkiye dışında, Suriye sınırları içerisinde devletin uygun gördüğü zaman gerekli çalışmaların yapılabileceğini belirten Akar, Suriyeliler için sınır noktasında müdahalelerde bulunulabileceğini, insanların buraya gelmesini engelleyen ve buradaki misafirliklerinin az sürmesi için, kendi evlerinde ve köylerinde yaşayıp ihtiyaçlarını Kızılay’dan karşılanması gibi bir durum da söz konusu olduğunu söyledi. Kısmen bunun sınırın sıfır noktasında yapıldığını belirten Akar, bunun da Kızılay kuralları gereği açık ve aleni olarak yapıldığını söyledi. Türkiye dışında başka hiçbir ülkenin kendine sığınan mültecilere Türkiye gibi davranmadığını aktaran Kızılay Genel Başkanı Akar, “Ben dünyanın bütün ülkelerini gezdim, Kızılay ve Kızılhaçları gördüm. Oradaki mültecileri gördüm, Afrika’da, Asya’da, Amerika’da mülteci durumundaki insanlara ne şekilde bakıldığını gördüm. Türkiye Cumhuriyeti Devleti dışında, dışarıdan gelen misafirlerine bu kadar özen gösteren, bu kadar hizmet eden ve kıymet veren başka bir devlet yoktur. Türkiye Cumhuriyeti Devleti dışında hiçbir kuruluş ve hiçbir devlet kendilerine gelen misafirlerini ağırlama durumları yok. Suriye’ye sınırları olan başka hiçbir ülkede, çadır kent kavramı, misafir etme kavramı, onlara sürekli olarak bakma kavramı yok. Ama Türkiye’de bütün misafirlerimizi biz aynı hassasiyet ve aynı düzenle üç öğün yemek vererek, kıyafetlerinden eğitimlerine kadar düşünerek ağırlıyoruz” dedi. Akar, “Kızılay heyeti olarak, Salı gününden itibaren Suriye sınırındaki kamplarda Kızılay’ının çalışmaları ve diğer organizasyonlarla ilgili bilgi edinmek için geziye çıktık. Şuana kadar Şanlıurfa, Gaziantep ve Kilis’teki kamplara uğradık oradaki valiler ve kaymakamlarla görüşüp bilgi aldık. Bugün de Hatay’daki kampları ziyaret edeceğiz ve yetkililerle görüş alışverişinde bulunacağız” diye konuştu. Akar, Apaydın çadır kampında askeri eğitim verildiği iddiasıyla ilgili kendilerine gelen bir bilgi olmadığını; kendisinin de böyle bir şeyi merak etmeyeceğini vurguladı. Kızılay Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar başkanlığındaki Kızılay heyetinde, Kızılay Genel Başkan Yardımcısı Nihat Adıgüzel, Kızılay Genel Müdür Yardımcısı Hasan Sivrikaya, Genel Kızılay Genel Sekreteri Muzaffer Komit ve AFAD Hatay Müdürü Halil Yücelen yer alıyor. Kızılay Heyeti Valilik ziyaretinin ardından Hatay’daki Yayladağı Çadır kampını, Altınözü ilçesindeki çadır kenti ve Boynuyoğun çadır kentini ziyaret ederek Hatay’dan ayrılacak.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.